فعال کردن Windows و آفیس


به طور کلی نصب برنامه ی آفیس برای هر سیستم کامپیوتری لازم است اما برای دیگر برنامه ها می توان بر حسب نیاز و سلیقه اقدام به نصب آن ها کرد.

 

s2_z1t6.jpg



قطعا بعد از نصب و فعال سازی ویندوز باید اقدام به نصب نرم افزارهای مهم و مورد نیاز کرد، یکی از مهم ترین نرم افزارها که وجود آن در ویندوز و انجام فعالیت های رومزه اهمیت بسیار بالایی دارد برنامه ی آفیس (office) می باشد، به طور کلی نصب برنامه ی آفیس برای هر سیستم کامپیوتری لازم است اما برای دیگر برنامه ها می توان بر حسب نیاز و سلیقه اقدام به نصب آن ها کرد.

پیغام فعال نبودن ویندوز
به طور کلی بعد از نصب ویندوزهای مختلف با پیغامی مبنی بر فعال یا اکتیو نبودن ویندوز مانند your windows license will expire soon رو به رو خواهید شد، این پیغام نشان دهنده ی آن است که شما باید ویندوز را فعال کنید، در مقاله ای تحت عنوان حل ارور your windows license will expire soon در سایت رایانه کمک ما تمامی راه های حل این مشکل را برای شما عزیزان بازگو کرده ایم، میتوانید با روش های مختلف رفع این مشکل در این مقاله آشنا شوید.
 

فعال کردن Windows و آفیس
برای فعال کردن Windows و آفیس علاوه بر این که می توان از لایسنس قانونی استفاده کرد، نرم افزارهای مختلفی نیز در این زمینه وجود دارند که به کمک آن ها می توان سیستم عامل ویندوز و نرم افزارهای گروه آفیس را فعال کرد.
ما در این مقاله تصمیم داریم به آموزش فعالسازی ویندوز و آفیس بپردازیم، شما همچینین می توانید با خرید پکیج آموزش رایانه کمک در حوزه های مختلف نصب و راه اندازی سیستم، آنتی ویروس ها، نرم افزارهای آفیس و فتوشاپ و همچنین راه اندازی سایت توسط وردپرس مهارت های لازم را کسب کنید.
 

چرا به فعال سازی ویندوز نیاز داریم؟
فعالسازی و اکتیو کردن ویندوز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد همان طور که می دانید مایکروسافت هر ساله امکانات و آپدیت های فراوانی را به ویندوزهای مختلف می افزاید و افراد برای دستیابی به این امکانات باید از ویندوزهای اکتیو و فعال استفاده کنند در صورتی که از ویندوز به صورت قانونی استفاده کرده باشید یعنی با خریداری لایسنس معتبر و فعال کردن سریال ویندوز در بخش Activation ویندوز را فعال کرده باشید می توانید به راحتی با آپدیت ویندوز ازامکانات جدید بهره مند شوید اما در صورتی که ویندوز شما فعال نباشد قادر به استفاده از ابزار و امکانات جدید ویندوز نخواهید بود، برای همین فعال سازی ویندوز از اهمیت بالایی برخوردار است.
 

آیا ویندوز نصب شده اکتیو است؟
در صورتی که می خواهید از فعال یا غیر فعال بودن ویندوز خود مطمئن شوید می توانید از طریق ذیل متوجه شوید که آیا ویندوز شما فعال می باشد یا خیر؟
     - در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می کنید بر رویMy Computer  و برای ویندوز 10 بر روی آیکون  This PC کلیک راست کنید.
     - 
گزینه ی Properties را انتخاب کنید.
     - 
در صفحه ی باز شده و از قسمت Windows Activation  می توانید از وضعیت فعال یا غیر فعال بودن ویندوز خود مطلع شوید.
     - 
در صورت فعال بودن ویندوز می توانید عبارت " Windows is activated " را مشاهده کنید و در صورتی که ویندوز شما فعال نباشد عبارت " Windows is not activated " برای شما نمایش داده خواهد شد.
 

 


عدم مشاهده آیکونها بر روی دسکتاپ
همان طور که اشاره شد بعد از نصب ویندوز با کلیک راست بر روی آیکون My Computer  یا This PC می توانید از وضعیت اکتیو بودن ویندوز خود مطلع شوید البته گاهی ممکن است در ویندوزهای مختلف به خصوص در ویندوز 10 آیکون های صفحه نمایش یا دسک تاپ برای شما نمایش داده نشود در صورت مواجه شدن با این مشکل می توانید مقاله ی عدم نمایش آیکون های دسکتاپ در ویندوز 10 را مطالعه کنید، در این مقاله به تفصیل در خصوص علت و راه حل مشکل عدم نمایش آیکون ها آموزش های کاربردی را برای شما همراهان رایانه کمک ارائه داده ایم.
 

آموزش فعال سازی ویندوز با نرم افزار
یکی دیگر از روش های اکتیو و فعال سازی ویندوز کمک گرفتن از نرم افزارهای مختلف در این زمینه می باشد که به کمک آن ها می توانید ویندوز را کرک کرده و فعال کنید، استفاده از این نرم افزارها به خصوص برای کشور ایران که خرید نسخه های اورجینال ویندوز دشوار است مناسب می باشد، از جمله دلایل مهمی که خرید نسخه های اورجینال را در ایران با مشکل مواجه کرده است می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
     - 
بالا بودن هزینه ی خرید ویندوزهای اورجینال
     - مشکل در پرداخت آنلاین هزینه ها به دلیل شرایط تحریم درگاه های بانکی
 
آموزش نرم افزار KMSpico برای فعال سازی ویندوز و آفیس
یکی از نرم افزارهای محبوب برای فعال سازی ویندوز های 7، 8 ، 8.1 و 10 نرم افزار KMSpico  می باشد، استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و نیاز به اتصال اینترنتی ندارد نکته ی قابل توجه در استفاده از نرم افزار KMSpico این است که علاوه بر این که به شما در فعال سازی و اکتیو کردن ویندوز کمک خواهد کرد این امکان را نیز به شما می دهد تا به کمک آن بتوانید برنامه ی MSOffice  را نیز فعال کنید.
در صورت مواجه شدن با ارور msvcp140.dll در هنگام نصب برنامه ی KMSpico و یا دیگر نرم افزار ها پیشنهاد می کنیم مقاله ی رفع ارور msvcp140.dll  را مطالعه بفرمایید.
     - 
در ابتدا باید آنتی ویروس را غیر فعال کنید.
     - 
بعد از دانلود، برنامه ی KMSpico  را نصب کنید.
     - 
نرم افزار را اجرا کنید، حال در صفحه ی باز شده بر روی دکمه ای با رنگ قرمز کلیک کنید تا فعال سازی آغاز شود.
     - 
تنها با یک کلیک ساده علاوه بر فعال سازی و اکتیو کردن ویندوز می توانید برنامه های آفیس را نیز فعال کنید.
 

 


آموزش فعال سازی ویندوز با کد فعالسازی
بعد از خرید لایسنس ویندوز به صورت قانونی در قدم بعدی باید برای رجیستر کردن ویندوز اقدام کرد، برای این کار کافی است از طریق بخش تنظیمات ویندوز، گزینه ی Update & Security را انتخاب کنید، حال باید گزینه ی Activation را از بخش سمت چپ صفحه پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
بعد از آن با انتخاب گزینه ی Change Product Key کد مربوطه را در کادر باز شده وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید با انجام این عملیات ویندوز شما فعال و اکتیو خواهد شد.
 

 



کلام آخر:
ضمن تشکر از همراهی شما تا پایان مقاله ی " فعال سازی ویندوز و آفیس" امیدواریم مطالب ارائه شده در این بخش مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، در صورت وجود هر گونه مشکل در زمینه فعال سازی و اکتیو کردن ویندوزهای مختلف می توانید از طریق شماره های9099071540  و 021-7129 با همکاران ما در رایانه کمک تماس حاصل فرمایید.

منبع : www.itna.ir

ارز دیجیتال تتر چیست و چه کاربردی دارد؟


ارز دیجیتال تتر چیست و چه کاربردی دارد؟

تتر یک ارز دیجیتال با واحد انحصاری USDT است. این ارز دیجیتال با قیمت ثابت خود از شما در مقابل نوسانات بازار محافظت می‌کند و به کمک آن می‌توانید به صورت دیجیتالی دلار منتقل کنید. اگر در بازار ارزهای دیجیتال باشید؛ احتمالا نام ارز دیجیتال تتر را شنیده‌اید.

شاید برای شما سوال باشد که تترچیست، چگونه کار می‌کند و چرا قیمت آن همیشه ثابت است. در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

 

s2_nb53.jpg

ارز دیجیتال تتر با واحد اختصاری USDT، همچنین قیمت آن همیشه ثابت است. درواقع ارزش هرواحد ارز دیجیتال تتر برابر با 1 دلار آمریکا است. این ارز دیجیتال یکی از ده ارز دیجیتال با ثبات در بازار رمز ارزها محسوب می‌شود. این رمز ارزهای باثبات دارای پشتوانه کالا و دارایی‌های دیگر هستند. درواقع قیمت ارزهای دیجیتال باثبات همیشه وابسته به ارزش دارایی‌های پشتوانه است و با آنها بالا و پایین می‌شود.

به جز تتر، تعداد زیادی از آن‌ها با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است، اما USDT در حال حاضر قدرتمندترین ارز دیجیتال باثبات است.

کاربرد ارز دیجیتال تتر برای کاربران به دو شکل است.

در امان ماندن از نوسانات شدید بازار.

انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف پول‌ها به صورت دلاری.

تتر را می‌توانید در کیف پول‌های دیجیتالی روی موبایل و یا کامپیوتر خود یا کیف پول‌های موجود در صرافی‌ها ذخیره کنید. ارسال و دریافت آن به‌ سادگی و سرعت ارسال یک ایمیل است. همین ویژگی‌ها موجب شده است که این ارز دیجیتال برای معامله‌گران بسیار محبوب باشد.

شرکت آیفینکس  مالک تشکیلات تتر و گرداننده صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس است. این ارز دیجیتال ابتدا رسماً در سال ???? با نام Realcoin عرضه شد و پس از مدت کوتاهی نام آن تغییر کرد. این شرکت در سال ???? یک ارز دیجیتال دیگر به نام Tether Gold عرضه کرد که دارای پشتوانه طلا نیز است.

چرا قیمت آن همیشه ثابت است؟

به ازای هر واحد از این ارز دیجیتال  که تولید می‌شود ? دلار در ذخایر بانکی نگهداری می‌شود که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می‌کند. درواقع اگر ?,???,??? واحد USDT  به بازار عرضه شده باشد؛ ?,???,??? دلار در خزانه بانک نگهداری می‌شود تا قیمت آن همواره برابر ? دلار بماند.

USDT در ابتدا روی لایه Omni، بستری روی بلاک چین بیت کوین، توزیع شد. اکنون روی بلاک چین‌هایی از جمله اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند نیز عرضه می‌شود. درواقع این موضوع یعنی دسترسی به تتر بسیار آسان است و می‌توان آن را روی کیف پول‌های رسمی اتریوم، بیت کوین کش، ترون و Algorand  ذخیره کرد.

واحدهای این ارز نسبت به نیاز بازار و در دوره‌های زمانی مختلف از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس وارد می‌شوند؛ سپس از آنجا توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر نیز می‌روند. با این‌ که تراکنش‌های USDT غیرمتمرکز است و روی بلاک‌ چین‌های بزرگی انجام می‌شود، توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز انجام می‌شود و نمی‌توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز دانست.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم همچنین از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

مدل‌های DELL EMC UNITY XT STORAGE


مدل‌های DELL EMC UNITY XT STORAGE

در سری‌های جدید DELL EMC موسوم به Unity XT، آرایه های ذخیره ساز به میزان 2 برابر دارای IOPS بیشتر، فضای رم بیشتر و 50% درایو بیشتر نسبت به سری های قبلی خود دارا می باشد.

 در بخش تکنولوژی خبرگزاری ایلنا  گزارش جامعی در ارتباط با مقایسه مدل های ذخیره ساز ها بیان شده است . این ذخیره سازهای All Flash و Hybrid با داشتن کنترلرهای Dual Active و ویژگی های Enterprise به نحوی طراحی شده اند که عملکرد خوبی داشته باشند و data reduction یا تقلیل داده را به میزان 5 برابر بهینه نموده و موجب ساده سازی اهداف multi-cloud سازمان ها شده است.

معماری

ذخیره سازهای unity xt به دلیل دارا بودن پردازنده های قدرتمند خانواده intel Xeon، یک معماری یکپارچه برای بلاک، فایل و Virtual Volume ها همراه با پشتیبانی همزمان از پروتکل های Fiber Channel، ISCSI و NAS را فراهم می کنند. هر یک از این ذخیره سازها از دو Storage Processor و از رابط  SAS 12Gbبرای back end دستگاه و از یک معماری چند هسته ای بهره می برند تا بهترین عملکرد از لحاظ کارایی و عملکرد را ارائه کنند. هم چنین با استفاده از Disk Array Enclosure ها (DAEs) می توان فضای ذخیره سازی را افزایش داد.

n2_kn6w.png

مشخصات فیزیکی

 جهت اطلاع بیشتر در ارتباط با مشخصات فنی و مشاوره فروش با کارشناسان واحد فروش رسیس در ارتباط باشید .

 

 

کارآفرینی اینترنتی از نگاه میثم شکری ساز

کارآفرینی اینترنتی از نگاه میثم شکری ساز

 

 

بیوگرافی میثم شکری ساز کارآفرین ایده آل کشور

میثم شکری ساز، متولد فروردین 1365 در اصفهان، کارآفرین برجسته در حوزه مدیریت بازرگانی، نویسنده و یکی از سخنرانان انگیزشی و کنفرانس های مهم در ایران است.

 

 

پایان نامه کارشناسی ارشد وی "جهانی سازی آموزش الکترونیکی" بود. موضوعی که تا آن زمان به صورت جدی دنبال نشده بود و شاید اجرای چنین ایده ای در ایران غیرممکن تلقی می شد!

 

در مجموع فضای دانشگاه باعث شد استعداد ذاتی خود را در زمینه تحصیل پیدا کند. به همین دلیل اولین همکاری خود را در دوران دانشجویی در رشته مدیریت بازرگانی با مؤسسات آموزشی جهادی و دانشگاهی آغاز کرد.

وی حداقل 5000 ساعت به عنوان کارشناس در زمینه بازاریابی و فروش سخنرانی کرده است.

 

او در دوران دانشجویی موفق به راه اندازی شرکتی به نام پارس پندار یا (موسسه اجرای ایده های ایرانی) شد که هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت های خدماتی کشور است.

 

اگرچه در این بین با سوء استفاده ها و تخریب های بسیاری از سوی برخی افراد شناخته شده مواجه شد، اما توانست پله های موفقیت را یکی پس از دیگری با گام هایی استوار و مصمم طی کند و در نتیجه این تلاش هزاران نفر را به بار آورد. شرکت های مختلف آنها را کارفرما می کنند.

علاقه او به پژوهش به دوران نوجوانی بازمی گردد و در اثر شغل پدرش که در ارتش بود و در شهرهای مختلف کشور زندگی می کرد، با تجربه زندگی مردم مناطق ایران با افراد زیادی آشنا شد. . فرصت ها و زمینه های شغلی

 

وی تحصیلات متوسطه خود را در دانشکده بهداشت اصفهان، فوق لیسانس و دکترا را در رشته کارآفرینی از دانشگاه آزاد، سپس فوق لیسانس مدیریت را از دانشگاه امیر کبیر تهران و دوره MBA را در همین رشته در آلمان دریافت کرد. .

 

به نظر می رسد بزرگترین هدیه ای که این شخصیت ها به جهان هستی داده اند، دید خوب، تفکر خوب و پیگیری خوب اهداف بزرگی است که در سر دارند.

 

میثم شکری ساز در همان سال های فارغ التحصیلی چندین جلد کتاب ترجمه و تألیف کرده و تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب تألیف و ترجمه کرده است.

 

همه چیز درباره استفاده از عسل برای سلامت مو و 10 راهکار برای استفاده از آن


همه چیز درباره استفاده از عسل برای سلامت مو و 10 راهکار برای استفاده از آن

 

بیشتر ما با عسل، محصول شیرین و شربتی گرده افشانی زنبور عسل آشنا هستیم. یک ماده رایج در دستور العمل های شیرین و شور، همچنین از دیرباز به عنوان یک ماده درمانی در طب سنتی استفاده می شود.

 

عسل به دلیل فواید پوستی فراوانی که دارد، یک ماده طبیعی محبوب برای مو است. در اینجا ما به 10 دلیل برای استفاده از عسل روی موهای خود، از جمله برای رشد مو، جلوگیری از شکستن مو و موارد دیگر، نگاه خواهیم کرد.

 

1.عسل برای رشد مو

 

عسل به دلیل توانایی آن در تقویت رشد سلولی به عنوان یک درمان برای بهبود زخم استفاده می شود.

 

یک بررسی در سال 2013 نشان می دهد که عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال (پوست) را تقویت کند. پوست سر مملو از سلول های اپیتلیال است که فولیکول ها و مجاری بسیار مهم برای رشد مو را تشکیل می دهند.

 

2.عسل برای حالت دهنده مو

 

درمان های حالت دهنده برای بازگرداندن رطوبت به موهای شما طراحی شده اند. بسیاری از درمان های حالت دهنده مو همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید هستند.

 

همانطور که مشخص است، عسل دارای خواص مرطوب کنندگی است که به حفظ حالت و سلامت موهای شما کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است.

 

3.عسل برای درخشندگی مو

 

عسل هم خاصیت نرم کنندگی و هم خاصیت مرطوب کنندگی دارد که آن را به یک مرطوب کننده عالی برای مو تبدیل می کند. نرم کننده ها فولیکول های مو را صاف می کنند و به موهای کدر درخشندگی می بخشند. مرطوب کننده ها با مولکول های آب پیوند می خورند و به رشته های خشک رطوبت می افزایند.

 

با مرطوب کردن و درخشندگی، عسل می تواند به بازیابی درخشندگی طبیعی موهای شما کمک کند.

 

4.عسل برای روشن شدن مو

 

عسل حاوی گلوکز و همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را تجزیه می کند و پراکسید هیدروژن را پشت سر می گذارد.

 

پراکسید هیدروژن قادر به سفید کردن ملانین، رنگدانه مسئول رنگ دادن به موهای شما است.

 

ماندن عسل روی موهایتان برای مدت طولانی می تواند جایگزینی طبیعی برای درمان های شیمیایی خشن سفید کننده باشد.

 

5.عسل برای شکستگی مو

 

کراتین یک پروتئین ضروری است که به ساختار و استحکام موهای شما می افزاید. درمان‌های پروتئینی بخش محبوبی از روتین‌های مدرن مو هستند و می‌توانند به بازیابی تارهای ضعیف و شکننده کمک کنند.

 

عسل حاوی تقریباً 0.5 درصد پروتئین منبع مورد اعتماد است. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما می تواند در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل مفید باشد.

 

6.عسل برای ریزش مو

 

موها روزانه به عنوان بخشی از چرخه رشد طبیعی می ریزند. با این حال، برخی افراد متوجه می شوند که موهایشان بیش از حد معمول می ریزد.

 

اگر بیشتر از آنچه که احساس می‌کنید موهایتان می‌ریزد، با پزشک خود تماس بگیرید تا علت آن را بیابید. گاهی اوقات می تواند به سادگی موهای آسیب دیده باشد.

 

اگر موهای شما آسیب دیده است و به مقداری TLC نیاز دارد، تمام فواید عسل را در نظر بگیرید.

 

7.عسل برای رفع موهای زائد

 

در حالی که عسل به اندازه موم زنبور عسل برای از بین بردن موهای زائد بدن موثر نیست، اما برای موهای نازک یا پوست حساس یک گزینه عالی است.

 

برای استفاده از عسل برای رفع موهای زائد، این دستور العمل را امتحان کنید:

 

1 قاشق غذاخوری را با هم مخلوط کنید. عسل و 1/2 قاشق غذاخوری آب لیمو.

این مخلوط را روی نواحی کوچکتر مانند لب بالایی بمالید.

بگذارید حدود 20 دقیقه بماند.

آن را با یک دستمال مرطوب و گرم پاک کنید.

ناحیه مورد نظر را با آب سرد خشک کنید تا هرگونه تحریکی کاهش یابد.

 

8.عسل برای موهای طبیعی

 

بخش بزرگی از مراقبت از موی طبیعی این است که مطمئن شوید مو و پوست سر شما تمیز و مرطوب است. قبل از شروع سفر طبیعی موهای خود، سم زدایی مو را در نظر بگیرید.

 

در حین سم زدایی، استفاده از عسل می تواند به تقویت آمینو اسیدهای مفید، ویتامین ها و مواد معدنی موهای شما کمک کند. حتی می توانید بعد از سم زدایی از عسل استفاده کنید تا فرهای خود را مرطوب نگه دارید و رشد کنید.

 

9. عسل برای داشتن پوست سر سالم

 

حفظ سلامت پوست سر جزء ضروری داشتن موهای سالم است. تجمع خاک، روغن یا حتی محصولات مو می تواند این کار را دشوار کند.

 

می‌توانید از عسل در درمان‌های پوست سر برای تمیز کردن پوست سر و تسکین شرایطی مانند شوره سر و درماتیت استفاده کنید. همچنین فواید مرطوب کنندگی هم برای مو و هم برای پوست سر دارد.

 

10.عسل برای شرایطی که مو را تحت تأثیر قرار می دهد

 

برخی از بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس و اگزما می توانند روی پوست سر تأثیر بگذارند. منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. آنتی اکسیدان ها یک ترکیب مهم در درمان این شرایط هستند.

 

علاوه بر این، مواد ضد التهابی منبع معتبر ممکن است به کاهش شدت شیوع بیماری های پوستی کمک کند.

 

نتیجه

 

عسل یک محصول طبیعی عالی برای مو است که می تواند به تنهایی استفاده شود یا در سایر درمان های طبیعی مو استفاده شود.

 

می تواند رشد سلولی را تقویت کند، به حفظ رطوبت کمک کند و مواد مغذی را به مو و پوست سر بازگرداند. حتی ممکن است به کاهش شرایط التهابی پوست در صورت استفاده با سایر درمان‌ها کمک کند.

 

برای داشتن موهایی سالم تر و شادتر، عسل ارگانیک و فرآوری نشده را به برنامه روزانه موهای خود اضافه کنید.

 

بهترین گزینه برای درمان موها خرید عسل گون سوغات نهاوند که بکر ترین عسل ایران است، می باشد.

 

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:BobbyMiller4

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=844938

https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User:BobbyMiller4