پمپ موتورخانه


پمپ موتورخانه

معمولا آب گرم و سرد موتورخانه با استفاده از سیستم های انتقال آب معمولی به سمت ترمینال های سرمایشی و گرمایشی ساختمان بخصوص ساختمان های دو یا سه طبقه هدایت نمی شوند. به این منظور از موتورخانه مرکزی استفاده می گردد. در چنین مواقعی از پمپ برای انتقال آب به سمت ترمینال ها استفاده می کنند. پمپ موتورخانه با توجه به تعداد طبقات و ترمینال های ساختمان دارای ظرفیت و اندازه های مختلفی می باشد.

تعمیر پمپ موتورخانه

با توجه به مواردی که در قسمت فوق به آنها اشاره کرده ایم، پمپ موتورخانه یکی ازبخش های مهم موتورخانه بشمار می رود. پمپ نیز مانند هر قطعه دیگری ممکن است در اثر عواملی همچون عدم توجه به سرویس های دوره ای، استفاده بیش از حد از موتورخانه، قرار دادن پمپ در مکان نامناسب، آلودگی های محیطی و وجود هوا در لوله های موتورخانه خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

در اکثر مواقع مشکل پمپ موتورخانه با یک سرویس جزئی برطرف می شود اما چنانچه پمپ به طور کامل از کار افتاده باشد باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. تکنسین های متخصص در زمینه تاسیسات ساختمانی و تعمیر موتورخانه می توانند در چنین مواقعی به شما کمک کنند. به این منظور می توانید از تاسیسات نوبهار کمک بگیرید. تکنسین های تاسیسات نوبهار به بررسی مشکل به وجود آمده می پردازند و چنانچه لازم باشد پمپ موتورخانه را تعمیر و یا تعویض می کنند.

پمپ سیرکولاتور

به منظور تامین آب گرم در سیستم های گرمایشی از پمپ سیرکولاتور استفاده می شود. پمپ های سیرکولاتور بر اساس عواملی همچون مقدار آب دهی و مقدار فشار به چند دسته تقسیم می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ سیرکولاتور خطی: این پمپ ها فضای کمی را اشغال می کنند زیرا دهانه ورودی و خروجی در راستای خط لوله و دقیقا رو به روی هم قرار دارند.
  • پمپ سیرکولاتور زمینی: در این پمپ ها دهانه ورودی رو به بالا می باشد و مکش پمپ از انتها انجام می شود. ظرفیت هد و دبی تولیدی در پمپ های سیرکولاتور زمینی نسبت به پمپ های سیرکولاتور خطی بیشتر است.
  • پمپ سیرکولاتور آب بند (گلند دار): در این پمپ ها یک آب بند وجود دارد که مانع از نشت آب به داخل و یا بیرون پمپ می گردد. اغلب پمپ های سیرکولاتور خطی بزرگ و سیرکولاتور زمینی از این نوع می باشند.
  • پمپ سیرکولاتور بدون آب بند (گلند لس): موتور این پمپ ها به گونه ای طراحی می شود که معمولا آب دورن پمپ در روتور می چرخد و موتور را خنک می کند.

تعمیر پمپ سیرکولاتور

در مواردی ممکن است بر اثر عوامل مختلفی همچون قدیمی و فرسوده شدن، پمپ سیرکولاتور خراب شود. در چنین مواقعی عملکرد صحیح خود را از دست می دهد و باید تعمیر گردد. تعمیر پمپ سیرکولاتور توسط تاسیسات نوبهار انجام می شود. به طور کلی خدماتی که تاسیسات نوبهار در زمینه عیب یابی و تعمیر پمپ سیرکولاتور ارائه می کند عبارتند از:

  • بررسی فشار و دمای آب
  • بررسی دمای یاتاقان ها
  • بررسی فشار آب ورودی و خروجی پمپ
  • بررسی میزان دبی پمپ
  • بررسی آمپر الکتروموتور
  • بررسی وضیعیت صدای پمپ

تکنسین های تاسیسات نوبهار با بررسی موارد فوق نسبت به مشکل به وجود آمده به تعمیر پمپ سیرکولاتور می پردازند.

پمپ های تحت فشار

پمپ های تحت فشار با ذخیره سازی آب با فشار مناسب، از روشن و خاموش شدن مکرر پمپ جلوگیری می کنند. هرچه مخزن این پمپ ها بزرگ تر باشد تعداد دفعاتی که پمپ روشن و خاموش می شود کاهش می یابد که این موضوع می تواند به افزایش طول عمر مفید پمپ کمک کند.

به طور کلی از مزایای استفاده از پمپ های تحت فشار می توان به کاهش مصرف برق، کاهش استهلاک شبکه آبرسانی و کاهش استهلاک پمپ اشاره کرد.

خدمات تاسیسات نوبهار

با بیش از 40 سال تجربه در زمینه لوله کشی ساختمانی و صنعتی، نصب و تعمیر انواع موتورخانه، نصب و تعمیر پمپ موتورخانه، تعمیر پمپ سیرکولاتور، تعمیر پمپ های تحت فشار، نصب انواع سرویس بهداشتی، نصب انواع پکیج، نصب انواع شیرآلات و... آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارائه خدمات توسط تاسیسات نوبهار می توانید به صورت رایگان با مشاوران ما در تماس باشید.